Jak działają odżywki białkowe?

Białko dla sportowców

Jednym z elementów, który powinien się znaleźć w diecie każdego kulturysty czy sportowca jest białko. To białko bowiem wpływa w dużym stopniu na przyrost masy mięśniowej. Najlepiej, żeby było to białko pochodzenie zwierzęcego, które można dostarczyć organizmowi poprzez spożywanie ryb, mięs np. chudej wołowiny, jajek czy mleka. Nie zawsze jednak i nie wszystkie rodzaje białka jesteśmy w stanie dostarczyć organizmowi w codziennej diecie. Z tego powodu kulturyści bardzo często wspierają się w suplementami i odżywkami białkowymi. Bardzo ważne jest także białko pszenicy czy np. białko soi. Jest lekkostrawne i łatwo się wchłania. To ostatnie wchodzi w skład tzw. matriksów białkowych.

Matrixy białkowe

Matriksy białkowe powstają na bazie białek soi, pszenicy dostarczającej organizmowi gluten oraz serwatki. Ich skład jest o tyle innowacyjny, że wpływają one nie tylko na przyrost masy, ale też przyspieszają regenerację mięśni po treningu. Dzięki czemu organizm ma lepszą wydolność i szybciej się regeneruje. Dodatkową zaletą matriksów jest to, że stymulują one układ odpornościowy. Wybierając odżywkę białkową należy zwrócić uwagę nie tylko na udział procentowy występujących w niej białek, ale także na typ i jaskość tych białej. Najlepiej na rzeźbę kulturysty wpływają tzw. aminokwasy egzogenne, a więc fenyloalanina, histydyna, leucyna, izoleucyna , lizyna, metionina, walina, treonina, tryptofan.

Jak stosować odżywki?

Aby odżywki białkowe prawidłowo działały to znaczy realnie wpływały na przyrost masy ani też nie wywoływały żadnych skutków ubocznych należy je zażywać ściśle z zaleceniami producenta. Odżywki białkowe jak już zostało wspomniane różnią się pomiędzy sobie rodzajem wykorzystanego białka, dlatego ich działanie i sposób dawkowania może się pomiędzy sobą różnić. Niektóre z nich należy zażywać bezpośrednio przed treningiem, inne zaś tuż po nim. Ogólna zasada dotyczy tego, że nie powinno się ich spożywać w trakcie posiłku. Z tego prostego powodu, że organizm ma ograniczoną zdolność, jeśli chodzi o przyswajalność białka.

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *