Gainery – odżywki białkowo-węglowodanowe

Jednymi z popularniejszych dostępnych na rynku odżywek dla sportowców są tzw. gainery. Są to odżywki białkowo-węglowodanowe, które mogą być uzupełnieniem codziennej diety sportowca. W ekstremalnych sytuacjach mogą także zastąpić pełnowartościowy posiłek. Jest to szczególnie ważne w przypadku bardzo aktywnych osób, które nie zawsze mają czas na przygotowanie sobie bogatego w różnorodne składniki odżywcze posiłku o danej porze dnia.

Buduj masę mięśni

Gainery wpływają korzystnie na przyrost masy, ale zwiększają też wydolność organizmu podczas treningów, a także sprawiają, że szybciej się on regeneruje po zakończonym treningu. Zgodnie z obietnicami producentów gainery pozwalają na wzrost wagi o nawet 8-10 kg. Są one szczególnie polecane osobom uprawiającym wyczynowo sport, osobom bardzo aktywnym fizycznie, ale także osobom, które mają poważne problemy z przybraniem na wadze lub też mają problemy z właściwą przemianą materii. Dowiedź się jak szybko zbudować masę przy użyciu gainerów.

Skład odżywek na masę

Jak w przypadku każdego suplementu, odżywki czy suplementu diety przed jego zażyciem należy koniecznie zapoznać się z treścią jego ulotki, a w razie jakichkolwiek wątpliwości skonsultować się ze swoim lekarzem, który wskaże czy nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań do przyjmowania tego typu preparatu. Zapoznanie się z treścią ulotki jest ważne jeszcze z jednego powodu. Mianowice z tego, że skład dostępnych na rynku gaienerów bardzo często się od siebie różni. Skład zaś ma w dużym stopniu przełożenie na jakość działania tego specyfiku. Dlatego to skład, a nie cena czy producent powinien być decydującym kryterium przy zakupie danego gainera. Ważne jest aby sprawdzić, jaki jest udział procentowy białka w danym preparacie, a także to jakiego rodzaju jest to białko. Powinno to być białko wysokiej jakości. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, aby zakupiony gainer działał kompleksowy, tak abyśmy nie musieli wspomagać dodatkowymi preparatami czy suplementami. Powinien więc zawierać oprócz białka, także węglowodany, witaminy oraz inne ważne dla naszego organizmu makroelementy i mikroelementy. Jeśli zaś chodzi o samo białko to jeśli ma ono być wysokiej jakości i pełnowartościowe to należy zwrócić uwagę na to, aby było ono bogate w aminokwasy egzogenne.

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *